ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ ПТНЗ

Автор(и)

  • Наталія Бончук Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ

Ключові слова:

професійно-технічна освіта, професійне самовизначення, компоненти професійного самовизначення.

Анотація

У статті розглядається проблема професійного самовизначення учнів професійно-технічного училища. Представлено результати емпіричного дослідження професійного самовизначення в учнів, виділено й проаналізовано його компоненти. В межах кожного компоненту розглянуто соціальні та психологічні фактори, які впливають на формування у досліджуваних професійного "Я". З'ясовано, що ці фактори можуть бути як відповідними професійній спрямованості особистості, так і вступати у протиріччя з нею. Встановлено, що частина компонентів професійного самовизначення у значної частини учнів ПТНЗ формується під впливом чинників, прямо не пов'язаних із ситуацією усвідомленого професійного вибору, роз- витком певних здібностей, реалізацією інтересів і т. і., маючи характеристики випадковості, ситуативності, пристосу- вання до життєвих обставин. Аналіз професійного самовизначення в розрізі компонентів пропонується в якості засобу оцінки перспектив професійного відбору та навчання оптантів .

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-19

Як цитувати

Наталія Бончук. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ ПТНЗ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Психологія», 1(6-7), 12–18. вилучено із https://bpsy.knu.ua/index.php/psychology/article/view/103