Психолого-педагогічні чинники адаптації студентів до навчальної діяльності у вищому навчальному закладі

Автор(и)

  • Андрій Грибок Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ

Ключові слова:

адаптація, навчальна діяльність, психолого-педагогічні умови, кризові ситуації, зовнішні умови, дезадаптація, діагностика, тренінг

Анотація

У статті здійснено аналіз теоретичних основ адаптації студентів до навчанні у вищому навчальному закладі та виявлено особливості цього процесу. Виявлено що процесу адаптації студентів до навчання притаманні специфічні риси, серед яких – багатоманітність форм поведінки, яка вирізняється претензіями на дорослість, особлива чутливість і уразливість, підвищена зарозумілість, прагнення до групування, нестійкість інтересів та ін. Розкриваються психолого- педагогічні чинники цієї адаптації та зроблена спроба розробки певних рекомендацій щодо надання студентам-першокурсникам допомоги в адаптації до нових умов життєдіяльності.

Посилання

Андреева Д. А. О понятии адаптации / Д. А. Андреева // Человек и общество. – Л., 1983. – С. 64–67.

Адаптация организма подростков к учебной нагрузке / Под ред. Д.В. Колесова. – М. : Педагогика, 1987. – 152 с. – С. 84–115.

Алексєєва Т. В. Психологічні фактори та прояви процесу адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі : автореф. дис. … канд. психол. наук / Т. В. Алексєєва. – К. : Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2004. – С. 22.

Бибрих Р. Р. Мотивационные аспекты адаптации студентов к учебному процессу в вузе / Р. Р. Бибрих // Психолого-педагогические аспекты адаптации студентов к учебному процессу в вузе. – Кишинев : Изд-во "Кишинев", 1990. – С. 17–27.

Бохонкова Ю. А. Особенности социальной адаптации студентов к условиям ВУЗа / Ю. А. Бохонкова // Психолого-педагогічні проблеми розвитку сучасних освітніх технологій. – Луганськ : Вид-во СНУ, 2004. – С. 45–48.

Ворожбит С. А. Вплив особливостей інтелекту на процес успішної адаптації студентів до університету / С. А. Ворожбит // Проблеми загальної та педагогічної психології. – 2006. – Т. 8. – Вип. 7. – С. 74–79.

Зеер Э. Ф. Кризисы профессионального становления личности / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк // Психологический журнал. – 1997. – С. 57–79.

Кокун О. М. Аналіз поняття адаптаційних можливостей людини / О. М. Кокун // Проблеми загальної та педагогічної психології : Зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред.

С. Д. Максименка. – К. : ГНОЗІС, 2002. – Т. IV. – Ч. 5. – С. 137–140.

Рудакова С. Г. Психолого-педагогическое сопровождение адаптации студентов в ВУЗе : автореф. дис. ... канд. пед. наук / С. Г. Рудакова. – Биробиджан, 2005. – С. 23–32.

Сластенин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М. : 1997. – С. 285–289.

Слободчиков И. М. Переживание одиночества в контексте проблем психологической адаптации студентов психолого-педагогических вузов / И. М. Слободчиков // Психологическая наука и образование. – 2005. – С. 281–288.

Семиченко В. А. Психические состояния: Модульный курс для преподавателей и студентов / В. А. Семиченко. – К. : Магістр-S, 1998. – С. 207.

Татенко В. А. Психология в субъективном измерении / В. А. Татенко. – К. : Просвіта, 1996. – С. 403.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-13

Як цитувати

Грибок, А. (2017). Психолого-педагогічні чинники адаптації студентів до навчальної діяльності у вищому навчальному закладі. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, 1(6-7), 40–44. вилучено із https://bpsy.knu.ua/index.php/psychology/article/view/109