Формування суб'єктності соціально обдарованої особистості в культурно-освітньому просторі як умова її соціалізації

Автор(и)

  • Олена Демченко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Глухів

Ключові слова:

соціалізація, обдарованість, соціальна обдарованість, культурно-освітній простір для розвитку соціальної обдарованості, суб'єктність, суб'єктність соціально обдарованої особистості

Анотація

Представлено авторський підхід до пояснення культурно-освітнього простору для розвитку соціально обдарованих дітей, визначено його параметри. Обґрунтовано важливість розвитку суб'єктності соціально обдарованої особистості в культурно-освітньому просторі як умови її успішної соціалізації та розгортання потенціалів. Визначено основні ознаки вияву суб'єктності соціально обдарованої особистості як мети й результату створення простору і важливого показника її соціалізованості. За результатами аналізу пілотного дослідження окреслено проблеми в підготовці майбутніх фахівців психолого-педагогічного профілю до створення культурно-освітнього простору.

Посилання

Андреева Г. М. Социальная психология : учебник для высших учебных заведений / Г. М. Андреева. – 5-е изд., доп. – М. : Аспект Пресс, 2007. – 363 с.

Власова О. І. Акмелогічна культура особистості як суб'єкта праці й спілкування / О. І. Власова // Психологія і особистість. – 2015. – № 2(8). – Ч. 1. – С. 230–242.

Власова О. І. Чинники розвитку соціального потенціалу особистості / О. І. Власова // Соціальна психологія. – 2005. – № 2(10). – С. 55–63.

Демченко О. П. Суб'єктність соціально обдарованої особистості в культурно-освітньому просторі / О. П. Демченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – Т. VІ : Психологія обдарованості. – Вип. 12. – Київ–Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. – С. 78–90.

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери [Текст] / за заг. ред.

І. Д. Звєрєвої. – 2-ге вид. – К., Сімферополь : Універсум, 2013. – 536 с.

Завгородня Н. М. Педагогічні умови соціалізації обдарованих учнів у навчально-виховному середовищі загальноосвітнього навчального закладу : автореф. дис. … канд. пед. наук 13.00.05 "Соціальна педагогіка" / Ніна Миколаївна Завгородня ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – К., 2006. – 22 с.

Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / за ред. В. О. Моляко, О. Л. Музики. – Житомир : Вид-во Рута, 2006. – 320 с.

Киселева Т. Г. Рефлексивно-аксиологический подход к исследованию социальной одаренности / Т. Г. Киселева // Ярославский педагогический вестник. – 2014. – № 2. – Том II. – C. 78–83.

Осницкий А. К. Структура и функции регуляторного опыта в развитии субъектности человека / А. К. Осницкий // Субъект и личность в психологии саморегуляции. – М. – Ставрополь : Изд-во ПИ РАО- СевКавГТУ, 2007. – С. 238.

Сластенин В. А. Педагогика : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / В.А. Сластенин. – М. : Академия, 2002. – 576 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-13

Як цитувати

Демченко, О. (2017). Формування суб’єктності соціально обдарованої особистості в культурно-освітньому просторі як умова її соціалізації. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, 1(6-7), 47–50. вилучено із https://bpsy.knu.ua/index.php/psychology/article/view/111