Соціально-психологічні особливості булінгу в позаформальних підліткових групах
Ключові слова:
булінг, неформальні групи, позаформальні групи, формальні групи, підліткові групиАнотація
Прогресуюча відчуженість, підвищена тривожність, духовне спустошення підлітків призводить сучасну молодь до цинізму, надмірної жорстокості та агресивності. Досить часто піднімається питання булінгу в шкільному середовищі, з кожним роком кількість наукових робіт зростає, але питання булінгу в позаформальних та неформальних групах, є недостатньо вивченим.
Позаформальні підліткові групи можуть впливати на підлітка як позитивно так і негативно. Саме в таких групах у підлітків є можливість проявити себе та завоювати авторитет. Досить часто підлітки у яких з певних причин не склалися позитивні формальні відносини з іншими підлітками в рамках школи, є досить успішними з точки зору соціальних від- носин в позаформальних підліткових групах.
Неможливо вирішити проблему булінгу локально лише в рамках школи, необхідний принципово новий та комплексний підхід до вирішення проблеми прояву булінгу в різних підліткових групах.
Посилання
Божович Л. І. Проблеми формування особистості: психологічні праці / Л. І. Божович. – М.; Вороніж : Ін-т практичної психології, 1995.
Волков Б. С. Вікова педагогіка / Б. С. Волков. – М. : ЕКМОС, 2004.
Кабаченко Т. С. Психология управления : Учебное пособие / Т.С. Кабаченко. – М. : Педагогическое общество России, 2000.
Кон И. С. / И. С. Кон // Семья и школа. – 2006, № 11.
Кузьменко Т. М. Соціологія. Навч. посіб. / Т.М. Кузьменко. – К. : Центр учбової літератури, 2010.
Павленок П. Д. Основы социологии и политологии / П. Д. Павленок, Е. В. Куканов – М. : Форум, Инфра-М, 2007.
Пугачев В. П. Тесты, деловые игры, тренинги в управлении персоналом / В. П. Пугачев. – М., 2003.
Lane D. A. The Impossible Child, Stoke-on-Trent / D. A. Lane. – Trentham Books, 1990.
Olweus D. Bully/victim problems among schoolchildren: basic facts and effects of a school based intervention programme / D. Olweus // The Development and Treatment of Childhood Aggression / K. Rubin & D. Pepler (eds). – Hillsdale, NJ: Eriebaum, 1989.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник: Психологія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.