Соціально-психологічні особливості булінгу в позаформальних підліткових групах

Автор(и)

  • Анастасія Кіфа Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ

Ключові слова:

булінг, неформальні групи, позаформальні групи, формальні групи, підліткові групи

Анотація

Прогресуюча відчуженість, підвищена тривожність, духовне спустошення підлітків призводить сучасну молодь до цинізму, надмірної жорстокості та агресивності. Досить часто піднімається питання булінгу в шкільному середовищі, з кожним роком кількість наукових робіт зростає, але питання булінгу в позаформальних та неформальних групах, є недостатньо вивченим.

Позаформальні підліткові групи можуть впливати на підлітка як позитивно так і негативно. Саме в таких групах у підлітків є можливість проявити себе та завоювати авторитет. Досить часто підлітки у яких з певних причин не склалися позитивні формальні відносини з іншими підлітками в рамках школи, є досить успішними з точки зору соціальних від- носин в позаформальних підліткових групах.

Неможливо вирішити проблему булінгу локально лише в рамках школи, необхідний принципово новий та комплексний підхід до вирішення проблеми прояву булінгу в різних підліткових групах.

Посилання

Божович Л. І. Проблеми формування особистості: психологічні праці / Л. І. Божович. – М.; Вороніж : Ін-т практичної психології, 1995.

Волков Б. С. Вікова педагогіка / Б. С. Волков. – М. : ЕКМОС, 2004.

Кабаченко Т. С. Психология управления : Учебное пособие / Т.С. Кабаченко. – М. : Педагогическое общество России, 2000.

Кон И. С. / И. С. Кон // Семья и школа. – 2006, № 11.

Кузьменко Т. М. Соціологія. Навч. посіб. / Т.М. Кузьменко. – К. : Центр учбової літератури, 2010.

Павленок П. Д. Основы социологии и политологии / П. Д. Павленок, Е. В. Куканов – М. : Форум, Инфра-М, 2007.

Пугачев В. П. Тесты, деловые игры, тренинги в управлении персоналом / В. П. Пугачев. – М., 2003.

Lane D. A. The Impossible Child, Stoke-on-Trent / D. A. Lane. – Trentham Books, 1990.

Olweus D. Bully/victim problems among schoolchildren: basic facts and effects of a school based intervention programme / D. Olweus // The Development and Treatment of Childhood Aggression / K. Rubin & D. Pepler (eds). – Hillsdale, NJ: Eriebaum, 1989.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-13

Як цитувати

Кіфа, А. (2017). Соціально-психологічні особливості булінгу в позаформальних підліткових групах. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, 1(6-7), 66–69. вилучено із https://bpsy.knu.ua/index.php/psychology/article/view/116