Психологічні особливості соціалізації підлітків у соціокультурному контексті постмодернізму
Ключові слова:
соціалізація, адаптація, інтерналізація, особистісний конструкт, ментальний образ, моделювання, діалог, підлітковий вікАнотація
Стаття присвячена аналізу характерних тенденцій соціалізації підлітків як необхідної передумови інтерналізації особистісного досвіду в умовах радикальних трансформацій сучасного суспільства. Окреслено соціокультурні концепти епохи постмодернізму, що детермінують необхідність переосмислення векторів конструктивного особистісного становлення людини у період дорослішання. Констатовано полімодальність, варіативність, фрагментарність поведінкових сценаріїв підлітків інформаційного суспільства.
Емпірична складова дослідження означує змістову наповненість показників релевантних підсистем особистісних конструктів школярів підліткового віку у семантиці поля поведінкових стратегій. Особистісні конструкти розглядаються як інтегративні характеристики, що актуалізують потенційні можливості особистості успішно діяти у ситуації невизначеності.
Визначено особливості психолого-педагогічного супроводу соціалізації сучасних підлітків засобами комунікативного моделювання.
Посилання
Градинарова Е. А. "Информационный человек": его проблемы в епоху постмодерна / Е. А. Градинарова // Вопросы гуманитарных наук. – 2004. – № 5(14). – С. 129–130.
Катаев С. Л. Праздник методологии: постмодернистские игры в новые смыслы / С. Л. Катаев // Грані. – 2002. – № 4(24). – С. 60–64.
Мид М. Культура и мир детства : Избранные произведения / Маргарет Мид ; [пер. с англ. и коммент. Ю. А. Асеева]. – М. : Наука, 1988. – 455 с.
Мудрик А. В. Социализация человека : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А. В. Мудрик. – М. : Издательский центр "Академия", 2006. – 304с.
Психологический словарь / под ред. В. В. Давыдова, А. В. Запорожца, Б. Ф. Ломова и др. – М. : Педагогика, 1983. – 448 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник: Психологія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.