Тренінгова програма сприяння самореалізації студентів у інтегрованому освітньому середовищі

Ключові слова: особистісно-орієнтований тренінг, самореалізація, самоорганізація, самодетермінація, життєстійкість

Анотація

Обґрунтовано тренінгову програму (особистісно-орієнтований тренінг), спрямовану на розвиток психологічних складових і особистісних ресурсів самореалізації студентів у інтегрованому освітньому середовищі: життєстійкості, ціннісно-смислових і мотиваційних ресурсів (осмисленості життя, мотивації саморозвитку, цінностей самореалізації, часової перспективи); ресурсів саморегуляції (самоставлення, самоефективності, автономності); активно-дієвих копінг-стратегій. Дослідження розкриває зміст і особливості впровадження тренінгової програми сприяння самореалізації особистості студентів у інтегрованому освітньому середовищі.
Кореляційним аналізом визначено взаємозв’язок між складовими самореалізації студентів з інвалідністю та їхніми особистісними характеристиками: самоставленням, цінностями та смислами життя, базовими переконаннями, життєстійкістю, часовою перспективою, індивідуальними стратегіями долаючої поведінки. На основі результатів комплексного емпіричного дослідження за участю 325 студентів з інвалідністю та 225 студентів без інвалідності, які навчаються в інтегрованих групах закладів вищої освіти м. Києва, визначено мішені психологічного впливу та змістовні блоки тренінгу сприяння самореалізації.
Тренінгова програма ґрунтується на принципах гуманістичної та позитивної психології, концептуальних положеннях проактивної моделі інвалідності, ресурс-орієнтованого підходу у психологічному консультуванні та психотерапії; концепції самодетермінованої поведінки. Апробація програми показала її високу ефективність.

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Купрєєва, О. (2020). Тренінгова програма сприяння самореалізації студентів у інтегрованому освітньому середовищі. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Психологія», 2(12), 45-51. https://doi.org/10.17721/BSP.2020.2(12).8