Особливості толерантності до невизначеності в дітей із синдромом дефіциту уважності та гіперактивності (СДУГ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/BSP.2020.2(12).11

Ключові слова:

СДУГ – синдром дефіциту уважності та гіперактивності, толерантність до невизначеності, схильність до ризику, тривожність, емоції

Анотація

У дослідженні брали участь 45 дітей віком із 7 до 9 років (середній вік становить 7,9 років) з діагнозом «синдром дефіциту уважності та гіперактивності» (СДУГ), установленим лікарем-психоневрологом, із них 37 хлопців і 8 дівчат. Методом спостереження виявлено специфіку емоційних реакцій дітей на різні умови складання історій. Діти з діагнозом СДУГ не є однорідною групою, їх поділено на дві підгрупи: «ризиковану» і «тривожну». У першій з них при ситуації невизначеності відбувається активація, емоційний підйом і деяке поліпшення мовлення, у другій – низький рівень толерантності до невизначеності, у цих ситуаціях діти відчувають тривогу і провину.

Посилання

Rowland, A. S., Lesesne, C. A., & Abramowitz, A. J. (2002). The epi- demiology of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): a public health view. Mental retardation and developmental disabilities research reviews, 8(3), 162-170.

Semenovych, A. S. (2002) Neiropsykholohycheskaia dyahnostyka y korrektsyia v detskom vozraste. M., 232.

Lahey, B. B., Lee, S. S., Sibley, M. H., Applegate, B., Molina, B., & Pelham, W. E. (2016). Predictors of adolescent outcomes among 4-6-year- old children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of abnormal psychology, 125(2), 168–181. https://doi.org/10.1037/abn0000086

Merz, E. C., & McCall, R. B. (2010). Behavior problems in children adopted from psychosocially depriving institutions. Journal of abnormal child psychology, 38(4), 459-470.

McLaughlin, K. A., Fox, N. A., Zeanah, C. H., Sheridan, M. A., Mar- shall, P., & Nelson, C. A. (2010). Delayed maturation in brain electrical activity partially explains the association between early environmental depri- vation and symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder. Biological psychiatry, 68(4), 329-336.

Tancred, E. M., & Greeff, A. P. (2015). Mothers' parenting styles and the association with family coping strategies and family adaptation in fami- lies of children with ADHD. Clinical Social Work Journal, 43(4), 442-451.

Ullsperger, J. M., Nigg, J. T., & Nikolas, M. A. (2016). Does child tem- perament play a role in the association between parenting practices and child attention deficit/hyperactivity disorder?. Journal of abnormal child psychology, 44(1), 167-178.

Wermter, A. K., Laucht, M., Schimmelmann, B. G., Banaschweski, T., Sonuga-Barke, E. J., Rietschel, M., & Becker, K. (2010). From nature versus nurture, via nature and nurture, to gene× environment interaction in mental disorders. European child & adolescent psychiatry, 19(3), 199-210.

Williamson, D., & Johnston, C. (2016). Marital and coparenting rela- tionships: associations with parent and child symptoms of ADHD. Journal of Attention Disorders, 20(8), 684-694.

Gramszlo, C., Fogleman, N. D., Rosen, P. J., & Woodruff-Borden, J. (2018). Intolerance of uncertainty in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. ADHD Attention Deficit and Hyperactivity Dis-

orders, 10(3), 189-197. https://doi.org/10.1007/s12402-017-0244-7

Mandali, A., Sethi, A., Cercignani, M., Harrison, N. A., & Voon, V. (2021). Shifting uncertainty intolerance: methylphenidate and attention- deficit hyperactivity disorder. Translational Psychiatry, 11(1), 1-9. https://doi.org/10.1038/s41398-020-01118-4

Zeeb, F. D., Li, Z., Fisher, D. C., Zack, M. H., & Fletcher, P. J. (2017). Uncertainty exposure causes behavioural sensitization and increases risky decision-making in male rats: toward modelling gambling disorder. Journal of psychiatry & neuroscience : JPN, 42(6), 404–413. https://doi.org/10.1503/jpn.170003

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Мілютіна, К., & Князєв, В. (2020). Особливості толерантності до невизначеності в дітей із синдромом дефіциту уважності та гіперактивності (СДУГ). Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, 2(12), 61–65. https://doi.org/10.17721/BSP.2020.2(12).11