Інформальна освіта як метод подолання тривожності молодих спеціалістів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/BSP.2020.2(12).16

Ключові слова:

інформальна освіта, професіоналізація, соціалізація, тривожність, криза

Анотація

Відображено результати дослідження ефективності застосування інформальної освітньої допомоги як методу подолання тривожності молодих спеціалістів. Вибірка досліджуваних становила 150 осіб віком 21–49 років і була поділена на 3 групи: група 1 включала 44 особи, які були слухачами короткострокових, група 2 (60 осіб) – середньострокових і група 3 (46 осіб) – довгострокових курсів інформальної освітньої допомоги. Для дослідження рівню особистісної та ситуативної тривожності було використано тест дослідження рівня тривожності Спілбергера – Ханіна. Для визначення професійних труднощів застосовували напівструктуроване інтерв’ю та самозвіт.
Було виявлено зниження ситуативної тривожності (достовірна різниця за G-критерієм на рівні p ≤ 0,05) у результаті впровадження освітньої програми у групах слухачів середньострокових і довгострокових програм навчання. Результати дослідження дають змогу стверджувати, що запропонована програма інформальної освітньої допомоги ефективна для застосування із метою подолання тривожності під час проживання криз професійного становлення.

Посилання

Polukhina, M. (2018). Features of the value-motivational component of the individual professional development crisis in early adulthood. Fundamental and Applied Researches in Practice of Leading Scientific Schools, 25(1), 108-113.

Zeyer, E. F., Symanyuk, Е. Е. (1997) Krizisy professionalnogo stanovleniya lichnosti Psikhologicheskiy zhurnal. 6:35-44.

Gerard, N. (2019) Perils of Professionalization: Chronicling a Crisis and Renewing the Potential of Healthcare Management. Health Care Anal 27, 269-288. https://doi.org/10.1007/s10728-019-00368-8

Byram, J. N. (2017). The professionalization of medical students: a longitu- dinal analysis of professional identity formation and professionalism perceptions in second and third year medical students (Doctoral dissertation).

Yunkyoung Loh Garrison, Ki-Hak Lee, Saba Rasheed Ali (2017) Career Identity and Life Satisfaction: The Mediating Role of Tolerance for Uncertainty and Positive/Negative Affect. Journal of Career Development, vol. 44, 6:516-529, December 1, 2017.

Woolston, C. (2017) Graduate survey: A love–hurt relationship. Nature 550, 549-552. https://doi.org/10.1038/nj7677-549a

Levecque, K., Anseel, F., De Beuckelaer, A., Van der Heyden, J. & Gisle, L. (2017) Work organization and mental health problems in PhD students. Res. Policy 46, 868-879.

Evans, T., Bira, L., Gastelum, J. et al. (2018) Evidence for a mental health crisis in graduate education. Nat Biotechnol 36, 282-284. https://doi.org/10.1038/nbt.4089

Moran, H. et al. (2020) Understanding Research Culture: What researchers think about the culture they work in. Wellcome Open Res. 5, 201.

Doyle, A. (2018) How often do people change jobs? Retrieved from https://www. thebalancecareers.com/how-often-do-people-change-jobs- 2060467

Akkermans, J., Seibert, S. E., & Mol, S. T. (2018). Tales of the unex- pected: Integrating career shocks in the contemporary careers literature. SA Journal of Industrial Psychology, 44(1), 1-10.

Blokker, R., Akkermans, J., Tims, M., Jansen, P., & Khapova, S. (2019). Building a sustainable start: The role of career competencies, career success, and career shocks in young professionals' employability. Journal of Vocational Behavior, 112, 172-184.10.1016/j.jvb.2019.02.013

Kolodich, D., Miliutina, K., Zelenin, V., Andrushenko, T. (2019) Anxiety and informal education (cross-cultural aspect) / MHGC Proceedings, 8-10. Rome, Italy.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Рубель, Н. (2020). Інформальна освіта як метод подолання тривожності молодих спеціалістів. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, 2(12), 87–92. https://doi.org/10.17721/BSP.2020.2(12).16