Інформальна освіта як метод подолання тривожності молодих спеціалістів

Ключові слова: інформальна освіта, професіоналізація, соціалізація, тривожність, криза

Анотація

Відображено результати дослідження ефективності застосування інформальної освітньої допомоги як методу подолання тривожності молодих спеціалістів. Вибірка досліджуваних становила 150 осіб віком 21–49 років і була поділена на 3 групи: група 1 включала 44 особи, які були слухачами короткострокових, група 2 (60 осіб) – середньострокових і група 3 (46 осіб) – довгострокових курсів інформальної освітньої допомоги. Для дослідження рівню особистісної та ситуативної тривожності було використано тест дослідження рівня тривожності Спілбергера – Ханіна. Для визначення професійних труднощів застосовували напівструктуроване інтерв’ю та самозвіт.
Було виявлено зниження ситуативної тривожності (достовірна різниця за G-критерієм на рівні p ≤ 0,05) у результаті впровадження освітньої програми у групах слухачів середньострокових і довгострокових програм навчання. Результати дослідження дають змогу стверджувати, що запропонована програма інформальної освітньої допомоги ефективна для застосування із метою подолання тривожності під час проживання криз професійного становлення.

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Рубель, Н. (2020). Інформальна освіта як метод подолання тривожності молодих спеціалістів. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Психологія», 2(12), 87-92. https://doi.org/10.17721/BSP.2020.2(12).16