Зв’язок активності в соціальних мережах і задоволеності романтичними стосунками

  • Ілля Ягіяєв Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1432-6821
  • Марта Савич Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Влада Келлер Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Ключові слова: активність у соціальних мережах, близькість, задоволеність стосунками, публічність у соціальних мережах, романтичні стосунки

Анотація

Доведено, що активне використання соціальних мереж може поставити під загрозу якість романтичних стосунків. Досліджено активність і публічність у мережах та задоволеність романтичними стосунками і близькістю в них. Застосовувалися методики інтегрована шкала використання соціальних мереж (SMUIS) [24], шкала задоволеності життям (SWLS) [7], шкала оцінки стосунків (RAS) [19], суб’єктивна оцінка близькості у стосунках (PAIR) [42], а також анкета запитань публічну демонстрацію романтичних стосунків у соціальних мережах. У результаті кореляційного аналізу виявлено, що між активністю в соціальних мережах і задоволеністю романтичними стосунками спостерігається негативний зв’язок. Активність у соціальних мережах слабко негативно пов’язана з емоційною, інтелектуальною, рекреаційною та соціальною близькістю. Негативного зв’язку активності в соціальних мережах і сексуальної близькості не виявлено. Публічність у соціальних мережах слабко негативно пов’язана із задоволеністю стосунками й усіма типами близькості, найбільш негативно – із соціальною та рекреаційною близькістю. Серією регресійних аналізів із модерацією виявлено, що активність у соціальних мережах не опосередковує зв’язок публічності та задоволеності романтичними стосунками.

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Ягіяєв, І., Савич, М., & Келлер, В. (2020). Зв’язок активності в соціальних мережах і задоволеності романтичними стосунками. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Психологія», 2(12), 109-114. https://doi.org/10.17721/BSP.2020.2(12).20