Особливості сприйняття висоти та темпу комплексного звуку залежно від установки
DOI:
https://doi.org/10.17721/BSP.2021.1(13).7Ключові слова:
сприйняття висоти та темпу, комплексний звук, музика, психоакустика, психологія музикиАнотація
Представлено результати дослідження особливостей сприйняття висоти та темпу комплексного звуку залежно від інструкційної установки за допомогою методу семантичного диференціалу, а також методики САН (самопочуття, активність і настрій). Досліджено вплив об'єктивних характеристики комплексного звуку (висота та темп) на суб'єктивну оцінку музичного уривку, а також вплив наявності установки (попереднє інформування респондента про об'єктивні відмінності в музичних уривках) на суб'єктивну оцінку музичного уривку. Було досліджено, як люди різної статі, з навичками гри та музичних інструментах та без них, а також із наявною або відсутньою музичною освітою сприймають музику. Визначено, що музику у високих регістрах сприймають як більш веселу, легку, світлу та нерішучу. Музику з високим темпом також сприймають як більш безтурботну, тобто менш важку та більш веселу. Наявність установки робить досліджуваних менш сприятливими до відмінностей між музикою. Люди з музичною освітою бачать більше відмінностей між уривками з різною висотою та темпом.