Специфіка психофізіологічної реакції та змін у когнітивних процесах як результат використання ефірних олій

Автор(и)

  • Антон Курапов Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-1286-9788
  • Ірина Курапова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0003-0808-2584
  • Валерія Шокота Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-5295-2076
  • Олександра Балашевич Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-4865-3487

DOI:

https://doi.org/10.17721/BSP.2021.2(14).5

Ключові слова:

ефірна олія, когнітивні процеси, психофізіологічні реакції, поліграф

Анотація

У статті представлено результати дослідження специфіки психофізіологічних реакцій та змін у когнітивних процесах у результаті використання ефірних олій за допомогою побудови класичного експериментального дослідження з використанням поліграфу. Проведено теоретичний аналіз наукових публікацій останніх років за даною тематикою. Наукова новизна дослідження полягає у вивченні дії різних видів ефірних олій, визначених їх комплексним впливом – активізацією чи заспокоєнням. Досліджено вплив стимуляційних та седативних ефірних олій на перебіг когнітивних процесів та змін у організмі людини, а також вплив на ці характеристики суб’єктивного сприймання аромату. У результаті чого виявлено значні розбіжності у швидкості когнітивних процесів залежно від виду ефірних олій та супутні виражені психофізіологічні реакції. Зокрема, активізація нервової системи при вдиханні стимулюючих олій зі збільшенням швидкості мисленнєвих процесів та зниженням концентрації, й протилежним ефектом при дії седативних олій.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Курапов, А. ., Курапова, І., Шокота, В., & Балашевич, О. (2021). Специфіка психофізіологічної реакції та змін у когнітивних процесах як результат використання ефірних олій. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, 2(14), 27–30. https://doi.org/10.17721/BSP.2021.2(14).5

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають