Особистісні чинники схильності до тривожно-фобійних розладів у студентів-психологів
DOI:
https://doi.org/10.17721/BPSY.2022.2(16).5Ключові слова:
схильність до тривожно-фобійних розладів, панічні атаки, фобія, тривожність, особистісні чинники, студенти-психологиАнотація
Проаналізовано особистісні чинники схильності до тривожно-фобійних розладів у студентів-психологів. Предмет дослідження є недостатньо висвітленим у наукових публікаціях, тому потребує подальшого вивчення.
Виявлено особистісні чинники схильності до тривожно-фобійних розладів у студентів-психологів. Використано Фрай-бурзький особистісний опитувальник, Опитувальник ієрархічної структури актуальних страхів особистості; Інтегративний тест тривожності, а також Анкету здоров 'я пацієнта (PHQ) - Скринінгові питання щодо паніки.
Встановлено гендерні відмінності у вияві невротичності та реактивної агресивності студентів-психологів, взаємозв'язок актуальних страхів, тривожності, схильності до панічних атак з особливостями особистості, побудовано прогностичні моделі впливу особистісних властивостей на схильність до вияву актуальних страхів, ситуаційної та осо-бистісної тривожності, панічних атак.
Посилання
Bizyuk, A. P., Vasserman L. I., Iovlev, B. V. Primenenie integrativnogo testa trevozhnosti (ITT). Sankt-Peterburg: Sankt-Peterburgskii nauchno-issledovatelskii psikhonevrologicheskii institut im. V. M. Bekhtereva, 2005. 23 s. [in Russian].
Kontseptualni zasady i metodyka hlybynnoi psykhokorektsii: Pidhotovka psykholoha-praktyka: navch. posib. / T. S. Yatsenko ta in.; za red. T.S. Yatsenko. Kyiv: Vyshcha shkola, 2008. 342 s. [in Ukrainian].
Krupelnytska, L., Kudrina, T., & Lyla, M. Osoblyvosti nerefleksyvnykh ya-tekstiv studentiv-psykholohiv. PSYCHOLINGUISTICS. 2021. № 30(1). P. 83113. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2021-30-1-83-113 [in Ukrainian].
Krupelnytska, L., Kudrina, T. Mifosemantychna ta mifopoetychna skladovi uiavlennia pro sebe studentiv-psykholohiv. Psykholohichnyi chasopys, 2021. № 7 (9). C. 7-22. https://doi.Org/10.31108/1.2021.7.9.1 [in Ukrainian].
Lutsenko, O. L. Fraiburzkyi opytuvalnyk FPI - perevirka validnosti ta lokalna standartyzatsiia. Vichnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriia Psykholohiia. 2016. № 61. S. 49-54 [in Ukrainian].
Osobystisna zrilist yak problema suchasnoi psykholohii. Tom 1: kolektyvna monohrafiia / Kryvyi Rih : Vyd. R. A. Kozlov, 2019. 220 s. [in Ukrainian].
Poviakel, N. I. Samorehuliatsiia profesiinoho myslennia v systemi fakhovoi pidhotovky praktychnykh psykholohiv: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia doktora psykholoh. nauk : spets. 19.00.07 "Pedahohichna ta vikova psykholohiia" / Nadiia Ivanivna Poviakel. Kyiv, 2004. 40 s. [in Ukrainian].
Skolota, E. V. Asertyvnist yak skladnyk profesiinoho profiliu maibutnoho psykholoha. Vcheni zapysky TNU imeni V.I Vernadskoho. Seriia : Psykholohiia. T. 31 (70), № 4. 2020. S.79-83.
https://doi.org/10.32838/2709-3093/2020.4/11 [in Ukrainian].
Shevchenko, N. F. Osoblyvosti profesiinoi spriamovanosti studentiv psykholohichnoho fakhu: tsinnisno-smyslovi i motyvatsiini komponenty Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetutu im. H. S. Skovorody. Seriia: Psykholohiia. 2008. Vyp. 26. S. 185-197. [in Ukrainian].
Shcherbatikh Yu. V., Ivleva Ye. I. Psikhofiziologicheskie i klinicheskie aspekti strakha, trevogi i fobii. Voronezh: Istoki. 1998. 282 s. [in Russian].
Anderson, C. A., & Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Rewies Psychology, 53 (1), 27-51. https://doi.org/10.1146/annurev. psych.53.100901.135231.
Bandelow, B., & Michaelis, S. (2015). Epidemiology of anxiety disorders in the 21st century. Dialogues in Clinical Neuroscience, 17(3), 327-335.
Brandes, M., & Bienvenu, O. J. (2006). Personality and anxiety disorders. Current Psychiatry Reports, 8(4), 263-269. https://doi.org/ 10.1007/s11920-006-0061-8.
Burlaka, V., Hong, J. S., Serdiuk, O., Krupelnytska, L., Paschenko, S., Darvishov, N., Churakova, Iu. (2021). Suicidal Behaviors Among Ukrainian College Students: The Role of Subtance Use, Religion, and Depression. International Journal of Mental Health and Addiction, 19(6), 2392-2406. https://doi.org/10.1007/s11469-020-00333-w.
Castaneda, A. E., Tuulio-Henriksson, A., Marttunen, M., Suvisaari, J., & Lonnqvist, J. (2008). A review on cognitive impairments in depressive and anxiety disorders with a focus on young adults. Journal of Affective Disorders, 106(1-2), 1-27. https://doi.org/10.1016/j.jad.2007.06.006.
Cvetovac, M. E., & Adame, A. L. (2017). The wounded therapist: Understanding the relationship between personal suffering and clinical practice. The Humanistic Psychologist, 45(4), 348-366. https://doi.org/ 10.1037/hum0000071.
de Vibe, M., Solhaug, I., Tyssen, R. et al. (2013). Mindfulness training for stress management: a randomised controlled study of medical and psychology students. BMC Med Educ 13 (107). https://doi.org/10.1186/ 1472-6920-13-107.
Druckman, J. N., & Kam, C. D. (2011). Students as Experimental Participants: A Defense of the "Narrow Data Base". In Druckman, J. N., Greene, D. P., Kuklinski, J. H., & Lupia, A. (Eds.), Cambridge Handbook of Experimental Political Science (pp. 41-57). Cambridge University Press.
Dyrbye, L. N., Thomas, M. R., & Shanafelt, T. D. (2006). Systematic review of depression, anxiety, and other indicators of psychological distress among U.S. and Canadian medical students. Academic Medicine, 81(4), 354-73. https://doi.org/10.1097/00001888-200604000-00009.
Gallander Wintre, M., North, C., & Sugar, L. A. (2001). Psychologists' response to criticisms about research based on undergraduate participants: A developmental perspective. Canadian Psychology / Psychologie canadienne, 42(3), 216-225. https://doi.org/10.1037/h0086893.
Katon, W. J. (2006). Panic disorder. New England Journal of Medicine, 354(22), 2360-2367.
Kendall, P. C. (2012). Anxiety disorders in youth. In P. C. Kendall (Ed.), Child and adolescent therapy: Cognitive-behavioral procedures (pp. 143-189). Guilford Press.
McLean, C. P., & Anderson, E. R. (2009). Brave men and timid women? A review of the gender differences in fear and anxiety. Clinical Psychology Review, 29(6), 496-505. https://doi.org/10.1016/ j.cpr.2009.05.003.
Meyers-Levy, J., & Loken, B. (2015). Revisiting gender differences: What we know and what lies ahead. Journal of Consumer Psychology, 25(1), 129-149. https://doi.org/10.1016/j.jcps.2014.06.003.
Mian, N. D., Wainwright, L., Briggs-Gowan, M. J., & Carter, A. S. (2011). An ecological risk model for early childhood anxiety: The importance of early child symptoms and temperament. Journal of Abnormal Child Psychology, 39(4), 501-512. https://doi.org/10.1007/s10802-010-9476-0/
Thompson, E. H., Robertson, P., Curtis, R., & Frick, M. H. (2013). Students with Anxiety: Implications for Professional School Counselors. Professional School Counseling, 16(4), 2156759X1501604.
https://doi.org/10.1177/2156759x150160402.
Zerubavel, N., & Wright, M. O. (2012). The dilemma of the wounded healer. Psychotherapy (Chic). № 49(4):482-91. https://doi.org/10.1037/a0027
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.